ឋានានុក្រម​នៃ​ច្បាប់​និង​បទបញ្ញត្តិ​នានា

ច្បាប់​និង​បញ្ញត្តិសំខាន់ៗទាំងឡាយ ត្រូវបាន​ចាត់ថ្នាក់​តាម​លំដាប់លំដោយ។ មាន​បទដ្ឋាន​ច្បាប់​ជា ច្រើន​បាន​ត្រូវអនុម័ត​ដោយ​អំណាច​នីតិ​ប​ញ្ញ​តិ្ត​និង​នីតិប្រតិបត្តិៈ ដូចជា រដ្ឋធម្មនុញ្ញ ច្បាប់ ក្រិ​ត្យ សេចក្តី​សំ​ម្រេច….។ល។

មាន​ឋានានុក្រម​ជាក់លាក់​រវាង​បទដ្ឋាន​ច្បាប់​ទាំងនេះ​ដូច្នេះ​គ្រប់​ បទដ្ឋាន​និង​បទដ្ឋាននីមួយៗដែលមាន កំរិត​ថ្នាក់ទាប​ជាង​ត្រូវតែ​អនុលោម​តាម​បទដ្ឋាន​ច្បាប់​ណា​ដែលមាន​តម្លៃ​ ខ្ពស់ជាង។ ទង្វើ​នេះ​ការពារ មិន​ឲ្យ​មានទំនាស់​រវាង​បទដ្ឋាន​និង​បទដ្ឋាន។

  • រដ្ឋធម្មនុញ្ញ: ច្បាប់កំពូល​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា
  • សន្ធិសញ្ញា​អន្តរជាតិ: ព្រះមហាក្សត្រ​ឡាយ​ព្រះ​ហ​ស្ថ​និង​ធ្វើ​សច្ចាប័ន​លើ សន្ធិសញ្ញា​និង អនុសញ្ញា​អន្តរជាតិ​បន្ទាប់ពី​មានការ​អនុម័ត​ពី​រដ្ឋសភា​និង​ព្រឹទ្ធសភា។ បន្ទាប់ពី​ការធ្វើ​សច្ចាប័ន សន្ធិសញ្ញា​និង​អនុសញ្ញា​អន្តរជាតិ​ក្លាយជា​ច្បាប់​និង​អាច​ត្រូវបាន​ប្រើ​ ជា​មូលដ្ឋាន​ក្នុង​ការធ្វើ​សេចក្តីសម្រេច​ដោយ​តុលាការ។ (មាត្រា ២៦នៃ​រដ្ឋធម្មនុញ្ញ)។
  • ច្បាប់ៈ ច្បាប់​អនុម័ត​ដោយ​រដ្ឋសភា។
  • ក្រម​និង​ក្រិ​ត្យ(ព្រះរាជក្រម​និង​ព្រះរាជ​ក្រិ​ត្យ): ក្រិ​ត្យ​ត្រូវ​បានចេញ​ក្រោម​ព្រះនាម​របស់​ព្រះ មហាក្សត្រ​ក្នុងការ​អនុវត្តន៍​អំណាច​រដ្ឋធម្មនុញ្ញ។
  • អនុ​ក្រិ​ត្យៈ ត្រូវបាន​ចុះហត្ថលេខា​ដោយ​ នាយករដ្ឋមន្ត្រី​បន្ទាប់ពី​មានការ​អនុម័ត​ពី​កិច្ចប្រជុំ​ខុ​ទ្ទ កាល័យ។ ក្នុងករណី​ដែល​កិច្ចប្រជុំ​ខុទ្ទកាល័យ​មិនទាន់បាន​អនុម័ត​អនុ​ក្រិ​ត្យ ហត្ថលេខា​អម ដោយ​រដ្ឋមន្ត្រី​ទទួលបន្ទុក​ត្រូវតម្រូវ​ឲ្យ​មាន។ នាយករដ្ឋមន្ត្រី​អាច​ប្រើ​ហត្ថលេខា​នេះ​នៅក្នុង​ការអនុវត្ត​អំណាច​បញ្ញត្តិ​ ផ្ទាល់​របស់ខ្លួន។
  • ប្រកាស: ត្រូវ​បានចេញ​ដោយ​សមាជិក​រដ្ឋាភិបាល​ក្នុងការ​អនុវត្តន៍​អំណាច​បញ្ញត្តិ​ផ្ទាល់​របស់ ខ្លួន។
  • សេចក្តីសម្រេច: សេចក្តីសម្រេច​រប​ស់បុ​គ្គល​ដែល​ធ្វើឡើង​ដោយ​នាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រី​ឬ​អ ភិ​បាល (ប្រកាសដីកា) ដែល​ត្រូវបានធ្វើ​នៅក្នុង​ការអនុវត្តន៍​អំណាច​បញ្ញត្តិ​ផ្ទាល់​របស់ខ្លួន។
  • សារាច​រៈ ជាទូទៅ សារាចរ​គឺ​ត្រូវ​បានចេញ​ដោយ​នាយករដ្ឋមន្ត្រី​ជា​ប្រមុខ​រដ្ឋាភិបាល និង​ដោយ រដ្ឋមន្ត្រី​ម្នាក់​ជា​មន្ត្រី​របស់​ក្រសួង​ពាក់ព័ន្ធ​ដែល​អាច​ពន្យល់​ ប្រាប់​ឬ​ប្រកាស​វិធានការណ៍​និ​យ​ត កម្ម​ច្បាប់ ឬ​ផ្តល់នូវ​ការណែនាំ។
  • ដីកា​ខេត្តៈ ដីកា​ត្រូវ​បានចេញ​ដោយ​អភិបាលខេត្ត​នៅក្នុង​រង្វង់​ដែន​សមត្ថកិច្ច​ខេត្ត​របស់ខ្លួន។
ទោះបី​ជាមាន​ឋានានុក្រម​យ៉ាងនេះ​ក្តី ច្បាប់​និង​និយតកម្ម ជារឿយៗមានការ​ផ្ទុយគ្នា​ទៅវិញទៅមក។ ដោយសារតែ​គ្មាន​អំណាច​ឬ​អង្គភាព​ទទួលបន្ទុក​ណា​ត្រួតពិនិត្យ ឬ​សើរើ​ច្បាប់​និង​បញ្ញត្តិ​ដែល​មិន​ស្រប គ្នា​ឡើងវិញ។ ការភាន់ច្រឡំជារឿយៗកើតមាន​ថា​តើ​ច្បាប់​ឬ​បញ្ញត្តិ​មួយណា​គួរ​ត្រូវ​ អនុវត្តតាម។
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 យោបល់:

Post a Comment