រដ្ឋាភិបាល​បង្កើន​​​ផលិត​ផល​នាំ​ចេញ​៩​មុខ


ដោយ វោហារ ជាតិ
2013-03-26

ស្ដាប់ ឬ ទាញ​យក​សំឡេង
 

០៤-សីហា-២០១១៖ ទេសរដ្ឋមន្ត្រី និង​ជា​រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម លោក ចម ប្រសិទ្ធ ថ្លែង​ក្នុង​កិច្ច​ប្រជុំ​លើក​ទី​១៧ នៃ​ថ្នាក់​រដ្ឋមន្ត្រី​មក​ពី​ប្រទេស​នៅ​មហា​អនុ​តំបន់​ទន្លេ​មេគង្គ នា​វិមាន​សន្តិភាព រាជធានី​ភ្នំពេញ។
RFA/Sok Serey

រដ្ឋាភិបាល​បាន​កំណត់​ជ្រើស​យក​ផលិតផល​ចំនួន ៩​មុខ​មក​ផលិត​នាំ​ចេញ​បន្ថែម​លើ​វិស័យ​កាត់​ដេរ​ដែល​មាន​ស្រាប់ ដើម្បី​រក្សា​អត្រា​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​ឲ្យ​នៅ​ថេរ។ នេះ​ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​ថ្មី ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ពិពិធកម្ម​ខាង​ពាណិជ្ជកម្ម ដែល​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម​បាន​ប្រកាស​កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី២៥ មីនា ក្នុង​សិក្ខា​សាលា​មួយ​ស្ដី​អំពី​យុទ្ធសាស្ត្រ​សមាហរណកម្ម​ពាណិជ្ជកម្ម​ កម្ពុជា ឆ្នាំ​២០១៣-២០១៨ នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ។

ទិសដៅ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ពាណិជ្ជកម្ម​ជាតិ​ថ្មី ក្នុង​រយៈពេល ៥​ឆ្នាំ​ទៅ​មុខ​ទៀត​នេះ រដ្ឋាភិបាល​នឹង​ធ្វើ​ពិពិធកម្ម ឬ​ភាសា​សាមញ្ញ​ហៅថា ការ​ធ្វើ​ឲ្យ​សម្បូរ​បែប ឬ​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ច្រើន​មុខ​នៃ​ផលិត​ផល​នាំ​ចេញ។ ការ​ធ្វើ​ពិពិធកម្ម​នេះ​មាន ៩​មុខ​លើ​ផ្នែក​កសិកម្ម និង​សេវាកម្ម​ដូច​ជា ផលិត​ផល​ជ័រ​កៅស៊ូ អង្ករ ដំឡូង​មី អាហារ​កែច្នៃ ការ​ដំឡើង​រោងចក្រ​ផលិត និង​វិស័យ​កាត់​ដេរ​ដែល​មាន​ស្រាប់។

សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា សព្វថ្ងៃ​ផ្អែក​លើ​វិស័យ​កាត់​ដេរ​ស្ទើរ​តែ​ទាំង​ស្រុង ខណៈ​ដែល​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​លំដាប់​ថ្នាក់​ទី២។ ការ​ប្រមូល​ឯកសារ​ដែល​ចេញ​ផ្សាយ​កន្លង​ទៅ​ដោយ​អ្នក​វិភាគ​សេដ្ឋកិច្ច អំពី​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​នៃ​ឧស្សាហកម្ម​កាត់​ដេរ ដែល​ចងក្រង​ដោយ​ធនាគារ​ជាតិ​កម្ពុជា បាន​បង្ហាញ​ថា ការ​នាំ​ចេញ​សរុប​នៃ​វិស័យ​កាត់​ដេរ​មាន​ទឹកប្រាក់​ជាង ៤ពាន់​លាន​ដុល្លារ​នៅ​ឆ្នាំ​២០១២។

លោក ចម ប្រសិទ្ធ ទេសរដ្ឋមន្ត្រី និង​រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម បាន​ថ្លែង​នៅ​ក្នុង​សិក្ខា​សាលា​នោះ​ថា ការ​បង្កើន​មុខ​ផលិត​ផល​បន្ថែម​នេះ ដោយសារ​ទំហំ​នៃ​ការ​ផលិត​ផ្នែក​វិស័យ​កាត់​ដេរ​កំពុង​ប្រឈម​ហានិភ័យ ដោយសារ​កម្មករ​បាន​នាំ​គ្នា​ធ្វើ​បាតុកម្ម និង​កូដកម្ម​ច្រើន​ពេក បណ្ដាល​ឲ្យ​អ្នក​វិនិយោគទុន​បរទេស​មួយ​ចំនួន ឈប់​វិនិយោគ​នៅ​កម្ពុជា ដែល​បញ្ហា​នេះ​មិន​ត្រឹម​តែ​ធ្វើ​ឲ្យ​រដ្ឋាភិបាល​បាត់​ចំណូល​ទេ ថែម​ទាំង​ធ្វើ​ឲ្យ​កម្មករ​រោងចក្រ​ជាច្រើន​បាត់​បង់​ការងារ​ទៀត​ផង។

លោក ចម ប្រសិទ្ធ ដែល​ជា​ទេសរដ្ឋមន្ត្រី​ដែរ​នោះ ថ្លែង​ថា សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា នឹង​អាច​ស្លាប់ បើ​សិន​កម្ពុជា នៅ​តែ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​វិស័យ​កាត់​ដេរ​តែ​មួយ​មុខ។ លោក​ថា ទៅ​ថ្ងៃ​មុខ ការ​ផលិត​ជ័រ​កៅស៊ូ និង​ដំឡូង​មី គឺ​ជា​ផលិត​ផល​យ៉ាង​សំខាន់ ដើម្បី​ជ្រោមជ្រែង​អត្រា​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា ឲ្យ​មាន​លំនឹង។ អត្រា​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា ឆ្នាំ​២០១៣ មាន​ចំនួន ៦,៥%។

ដោយ​ឡែក​ចំពោះ​ការ​នាំ​ចេញ​កៅស៊ូ​វិញ លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​បង្ហើប​ឲ្យ​ដឹង​ថា នឹង​មាន​សក្ដានុពល​ជាង​គេ ដោយសារ​ដំណាំ​នេះ​អាច​ដាំដុះ​បាន​ល្អ​នៅ​តាម​បណ្ដា​ខេត្ត​ភាគ​ឦសាន​នៃ​ ប្រទេស​កម្ពុជា ជាប់​តំបន់​ត្រីកោណ​ជាប់​ព្រំដែន​ប្រទេស​ឡាវ និង​វៀតណាម ជា​តំបន់​មាន​អាកាសធាតុ​ត្រជាក់។

អគ្គ​នាយក​នៃ​នាយកដ្ឋាន​ចម្ការ​កៅស៊ូ ក្រសួង​កសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និង​នេសាទ លោក លី ផល្លា លោក​មាន​ប្រសាសន៍​ថា នៅ​ឆ្នាំ​២០១២ កម្ពុជា មាន​ចម្ការ​កៅស៊ូ​ចំនួន​ជាង ៣០​ម៉ឺន​ហិកតារ ហើយ​បាន​នាំ​ចេញ​កៅស៊ូ​ស្ងួត ឬ​កៅស៊ូ​ក្រែប ប្រហែល ៦​ម៉ឺន ៥ពាន់​តោន។ ទីផ្សារ​កៅស៊ូ​កម្ពុជា ភាគ​ច្រើន​នាំ​ចេញ​ទៅ​ប្រទេស​វៀតណាម និង​ទីផ្សារ​ប្រទេស​ចិន ដែល​មាន​តម្លៃ​ប្រហែល ៣​ពាន់​ដុល្លារ​ក្នុង​១​តោន ចំពោះ​កៅស៊ូ​គុណភាព​លេខ​១។

លោក លី ផល្លា មាន​ប្រសាសន៍​ថា បរិមាណ​នាំ​ចេញ​ជ័រ​កៅស៊ូ កម្ពុជា នឹង​កើន​ឡើង​ខ្ពស់​ក្នុង​រយៈពេល​ជាង ១០​ឆ្នាំ​ទៀត ដោយសារ​រដ្ឋាភិបាល​មាន​ផែន​ការ​ពង្រីក​ចម្ការ​កៅស៊ូ​បាន ៥០​ម៉ឺន​ហិកតារ។

ម្ចាស់​ក្រុមហ៊ុន​ចម្ការ​កៅស៊ូ​ក្រែក ស្រុក​ត្បូងឃ្មុំ ខេត្ត​កំពង់ចាម លោក ឡេង ធីវុធ លោក​មាន​ប្រសាសន៍​គាំទ្រ​ការ​អះអាង​របស់​លោក លី ផល្លា។ លោក​ថា សព្វថ្ងៃ​ក្រុមហ៊ុន​ចម្ការ​កៅស៊ូ​ភាគ​ច្រើន កំពុង​ស្ថិត​ក្នុង​ដំណាក់​កាល​ដាំដុះ មិន​ទាន់​បាន​ទទួល​ផល​លក់​ពេញលេញ​នៅ​ឡើយ​ទេ ហើយ​ស្រប​ពេល​នេះ លោក​ថា​ទីផ្សារ​ក៏​មិន​សូវ​សម្បូរ រីឯ​តម្លៃ​កៅស៊ូ​ក៏​មិន​សូវ​ថ្លៃ​ដែរ។

ដោយ​ខ្វះ​ទុន ខ្វះ​បច្ចេកទេស ប្រទេស​កម្ពុជា នាំ​ចេញ​កៅស៊ូ​ក្រែប​ដែល​មិន​ទាន់​កែច្នៃ។

ទាក់ទង​ការ​ធ្វើ​ពិពិធកម្ម​របស់​រដ្ឋាភិបាល ក្នុង​យុទ្ធសាស្ត្រ​ពាណិជ្ជកម្ម​ថ្មី​នេះ ត្រូវ​បាន​អ្នក​វិភាគ​សេដ្ឋកិច្ច​ក្នុង​ស្រុក​អបអរ ដោយ​បញ្ជាក់​ថា ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​សមស្រប​តាម​កាលៈទេសៈ​ប្រែប្រួល​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា។ អ្នក​វិភាគ​ឯករាជ្យ​ខាង​សេដ្ឋកិច្ច​កសិកម្ម លោក ស្រី ចន្ធី មាន​ប្រសាសន៍​ថា ការ​ធ្វើ​ពិពិធកម្ម​ផ្នែក​កែច្នៃ​ម្ហូប​អាហារ គឺ​ការ​សំខាន់​មួយ​ក្នុង​ចំណោម​ពិពិធកម្ម​សំខាន់​ផ្សេង​ទៀត ដូច​ជា​ផ្នែក​វារីវប្បកម្ម​ជាដើម។

ចំពោះ​ការ​នាំ​ចេញ​កៅស៊ូ លោក​ថា បើ​សិន​ជា​មាន​ការ​កែច្នៃ​កៅស៊ូ​នៅ​ក្នុង​ស្រុក ដូច​ជា​ផលិត​កង់​ឡាន ម៉ូតូ និង​ផលិត​ផល​ជាច្រើន​ទៀត​ដែល​ផលិត​ពី​ជ័រ​កៅស៊ូ​រួច​នាំ​ចេញ អាច​ផ្ដល់​ការងារ​ក្នុង​ស្រុក​បាន​ផង និង​អាច​ផ្ដល់​ប្រាក់​ចំណេញ​ថែម​ទៀត​ពី​ការ​នាំ​ចេញ​ផលិតផល​ទាំង​នោះ​ផង។

ក៏ប៉ុន្តែ លោក លី ផល្លា ឲ្យ​ដឹង​ថា បរិមាណ​ជ័រ​កៅស៊ូ​ដែល​ផលិត​នៅ​កម្ពុជា សព្វថ្ងៃ​នៅ​មាន​កម្រិត​តិច​នៅ​ឡើយ មិន​អាច​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​នឹង​តម្រូវ​ការ​រោងចក្រ​កែច្នៃ​បាន​នៅ​ឡើយ ដោយ​លោក​បង្ហើប​ថា ក្រុមហ៊ុន​វិនិយោគ​បរទេស​ត្រូវ​ការ​ជ័រ​កៅស៊ូ​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​ប្រហែល ១​លាន​តោន​កន្លះ ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំៗ ដើម្បី​ផលិត​ផល​ពី​ជ័រ​កៅស៊ូ​ដើម្បី​នាំ​ចេញ តែ​កម្ពុជា មិន​អាច​ផលិត​ជ័រ​កៅស៊ូ​បាន​តាម​តម្រូវ​ការ​នេះ​នៅ​ឡើយ​ទេ​នៅ​ពេល​នេះ៕
SHARE

Milan Tomic

Hi. I’m Designer of Blog Magic. I’m CEO/Founder of ThemeXpose. I’m Creative Art Director, Web Designer, UI/UX Designer, Interaction Designer, Industrial Designer, Web Developer, Business Enthusiast, StartUp Enthusiast, Speaker, Writer and Photographer. Inspired to make things looks better.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 យោបល់:

Post a Comment